неділю, 3 травня 2015 р.

Афанасьєва Н. НВК "колегіум- школа" № 28 Маріупольської міської ради

Афанасьєва Наталья Сергіївна
НВК «колегіум-школа» № 28

Роль шкільних музеїв у збереженні пам’яті про події Другої світової війни
                                                         Хто не знає свого минулого,
                                                         той не вартий свого майбутнього.
                                                         Хто не шанує видатних людей свого народу,
                                                         той сам не гідний пошани…
                                                                                                             М. Рильський
     Національно-патріотичне виховання є надзвичайно важливим і актуальним для кожної держави, яка хоче бути вільною, демократичною і розвиненою. Тому на сьогодні перед нами стоїть завдання – виховання духовно багатої особистості, громадянина й патріота рідної землі.
     Музей при закладі освіти це і є засіб патріотичного виховання школярів.
Музей і школа тісно пов’язані між собою, адже чимало тем, вивчення яких передбачено шкільною програмою з історії, географії, літератури, народознавства та інших навчальних предметів, збігаються зі змістом експозицій шкільних музеїв.
     У цьому контексті хочеться згадати слова Дмитра Яворницького: «Музей – це минуле, це історія, це душа, серце наших предків, а для нас – величавий храм, куди ми повинні входити з побожністю, а виходити з найглибшим поважанням і глибокою любов’ю до всього того, чим жили наші батьки, діди і прадіди, що ми повинні нести з собою як заповіт і чому повинні учитися і всі ми, і покоління наших нащадків, поки стоїть земля і світить сонце».
     Оскільки цього року ми відзначаємо 70-річчя Перемоги над нацистськими окупантами та завершення війни у Європі, перед учнями стоїть важлива місія збереження історичного матеріалу про Другу Світову Війну. Готуючись до святкування Дня Перемоги, згадуючи ветеранів  Другої світової війни, розумієш наскільки мало залишилось їх- свідків та учасників війни.
Державні музеї мають зали, присвячені Другій Світовій війні, але чи можуть вони розповісти про всіх учасників. Саме шкільні музеї, вивчають місцевий матеріал, знайомлять учнів з подіями, учасниками Великої  Вітчизняної Війни
     Шкільний музей НВК 28 має вузьку спрямованість, його створення присвячувалося 65-річчю Великої Перемоги. Тому він називається «Музей бойової слави». Результатом такої роботи в нашому НВК стало створення шкільного музею в 2008-20009 уч. м, зусиллями директора Зінов євої Т.М. і групи ініціативних вчителів та учнів Це різні стенди: Маріупольське підпілля, «Звільнення Маріуполя», «Очима кореспондента», «Їхніми іменами названі вулиці» та ін. А також частково представлені матеріали, присвячені Афганській війні
Музей створювався і поповнюється силами вчителів та учнів. Перший керівник шкільного музею Панченко Лія Ісаївна провела широку пошукову роботу, зроблені папки «Детство ополенное войной».
     Учні НВК також вносять всій вклад у розширення музейних фондів, так наприклад, Зайчук В.  - оригінал військового листа 1943; Пономарьов А. – німецька каска часів другої світової війни .
     НВК активно співпрацює з організацією воїнів - інтернаціоналістів при заводі ММК ім. «Ілліча». Випускники нашої школи служили в рядах тоді ще радянської армії, коли їх молодими хлопцями відправили на невідому територію. Але вони змогли вижити і з честю повернутися додому. Це: Четенов О.Г., Колесніков С.А., Черненко І.В., Мітріка О.О., Субота Г.Е., Чепайкін А.І .. Він очолює організацію БОРГ,  НВК було нагороджено пам'ятною медаллю.
     На жаль, все менше залишається живих свідків тієї жорстокої війни. Тому проведення зустрічей з ветеранами надає дієвий вплив на свідомість школярів. Це ветерани та учасники ВВВ, діти війни, вчителі нашого НВК



Література
1.     Матеріали Музею бойової слави НВК «колегіум-школа» № 28


Немає коментарів:

Дописати коментар